تست چای زرین شمال یک پروتکل اسپکتروفتومتر مبتنی بر روش های بیوشیمیایی مستقل از آزمایشگاه ارائه آموزش عملی بدون دسترسی به آزمایشگاه ها در طول همه گیری کووید-19 نیازمند خلاقیت و نوآوری است.
در این مقاله، که توسط کارکنان دانشگاهی و دانشجویان نوشته شده است، ما یک آزمایش اسپکتروفتومتر مبتنی بر تلفن همراه در خانه را توصیف می کنیم که در یک دوره مقدماتی زیست شناسی در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار می گیرد.
با استفاده از برنامههای انتخابگر رنگ، میتوان از گوشی هوشمند برای تعیین کمیت غلظت استفاده کرد که برای مقایسه قوتهای مارکهای مختلف چای استفاده شد. این پروتکل به گونه ای طراحی شده است که برای اجرای خارج از آزمایشگاه کم هزینه و ایمن باشد.
دانشآموزان از این روشها برای یادگیری روشهای مهم بیوشیمیایی مانند تهیه رقتها، ساخت منحنیهای کالیبراسیون، نرمالسازی دادهها و آزمایش یک فرضیه استفاده کردند.
ما تجربه توسعه و استفاده از پروتکل را از منظر کارکنان و دانشجویان بررسی می کنیم، که مزایای این رویکرد را از نظر استقلال و فراگیر بودن دانش آموزان برجسته می کند. ما همچنین آزمایشهای جایگزینی را پیشنهاد میکنیم که میتوان با استفاده از پروتکل انجام داد.
ما مربیان زیست شناسی را تشویق می کنیم تا خلاقانه در مورد امکانات استفاده از تلفن همراه یا آزمایشات در خانه در تدریس خود فکر کنند.
تجربه ما نشان میدهد که آزمایشهای خانگی مانند این پروتکل حتی پس از پایان همهگیری، به ویژه از نظر فراگیر بودن، ارزش خواهند داشت.
همه گیری کووید-19 نیازمند تغییرات سریع و بنیادی در آموزش است. آموزش علوم عملی یک چالش خاص برای مربیان در تمام سطوح بوده است.
در علوم زیستی جایگزینهای مختلفی برای عملیهای مبتنی بر آزمایشگاه به کار گرفته شده است، از جمله استفاده از شبیهسازیها یا ویدئوهای آزمایشگاهی، تغییر به پروژههای مبتنی بر داده یا راهحلهای واقعیت مجازی.
با این حال، این رویکردهای دیجیتالی نمیتوانند فیزیکی بودن کار تجربی، یا مهارتهای حل مسئله و انعطافپذیری بهدستآمده از کار آزمایشگاهی را تکرار کنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.